středa 19. února 2014

Povidlové srdce

Nejsem nijak militantní valentýnová vyznavačka a od dob zamilování tento svátek nijak neprožívám, ale i tak jej s mužem "držíme" a každý rok si nějakou drobností uděláme radost. Já jsem mu letos s klučíkama upekla srdce z povidlového perníku.

Ingredience:
1/2 kg polohrubé mouky
400 g cukru
250 g povidel
1/2 l mléka
1 lžíce kakaa
2 lžičky jedlé sody
špetka soli
kůra a šťáva z 1 citronu

Smícháme povidla, cukr a kakao. Pak přidáme sůl, kůru, mouku a mléko a znovu promícháme. Nakonec vpracujeme sodu a citronovou šťávu.
Pečeme ve vymazané a vysypané formě ve tvaru srdce v předehřáté troubě na 160°C asi hodinu.

Vychladlé srdce můžeme rozpůlit (podélně) a pomazat marmeládou nebo zavařeninou.


Já jsem dala směs různých povidel (resp. zbytky z lednice) - švestková, třešňová i srstkovo-višňová. A protože mám srdcovou formu jen takovou menší, tak mi zbylo těsto i do menší formy na srnčí hřbet. Srdce jsem zevnitř natřela špendlíkovou marmeládou a navrchu polila tmavou polevou.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat