pondělí 21. ledna 2013

Zimní dekorace Pingu

Když jsme sundali vánoční výzdobu, zůstalo nám na dveřích do pokoje prázdné místo po vláčku plném dárků. Když jsem večer nemohla usnout, přemýšlela jsem, co vytvořit. Vloček máme doma spoustu, sněhulák se u nás taky nějaký najde a jinak toho se zimní tématikou moc není. A pak mě napadl tučňáček Pingu. Štěpánek si ho poslední dobou oblíbil (mají toho hodně společného a hlavně jsou oba "odnej báška").




Napadlo mě udělat Pingu (nebudu to skloňovat, pak se v tom ztrácím, vzhledem k tomu, že jeho sestřička se jmenuje Pinga) a jeho kamaráda tuleně posuvného, aby si s ním mohl Štěpánek hrát. Všechno jsem chtěla vyrobit z papíru, ale než jsme začali vyrábět, dočetla jsem se o zajímavém materiálu - pěnové gumě Moosgummi. Chtěla jsem ji vyzkoušet a pokud možno hned, tak jsem si ve výtvarných potřebách koupila černou, bílou, oranžovou a šedou. Šedá měla být na tuleně, ale bohužel neměli světle šedou, jen tmavě šedou, takže tuleň vypadá taky jako černý. Pěna se prodává ve dvou variantách - lepící a nelepící. Já jsem si koupila všechny barvy nelepící, ale třeba bílou jsem klidně mohla lepící, byla jen na bříško, které jsem pak stejně musela k tělíčku přilepit.




Iglú a Pinga jsou z papíru, malované pastelkami (iglú vymalovával Štěpisek, konečně vzal zase pastelky na milost).




Pingu s tuleněm dostali navíc pásky z tvrdého papíru, kterými se s nimi dá pohybovat. Všem postavičkám jsme nakonec přilepili pohyblivé oči. Ještě dodělat sněhovou závěj, která bude "pódiem" pro cestující postavičky a bylo hotovo. Vyráběli jsme asi dvě odpoledne.

Šablona na tučňáčka je k dispozici tady a na tuleně zde. Iglú s Pingou je obkresleno podle jedné omalovánky, ke stažení tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat