pátek 16. listopadu 2012

Tříminutová buchta

Původní recept po babičce jsem si trochu vylepšila. Je to má nejoblíbenější buchta nejen z chuťových důvodů, ale taky díky snadné a rychlé přípravě (odtud ten název).

Ingredience:
40 dkg polohrubé mouky
25 dkg cukru
170 ml oleje
3 vejce
11/2  kávové lžičky sody
1 vanilkový pudink
1 celý pokrájený meruňkový kompot (vč. nálevu)

ovoce




Vše dáme dohromady, pečlivě promícháme, poklademe libovolným ovocem a pečeme při 180°C asi 30 min.

Tip 1: meruňkový kompot používám domácí (objem 0,7l), meruňky se rozmícháním pěkně "rozcuckují" a zvláční těsto, aniž by v něm byly kusy. Zkoušela jsem i s broskvovým (taky domácím), ale broskve jsou tvrdší a nejdou tak dobře rozmělnit. Chuťově jen o trochu slabší než meruňková verze, ale vadila mi ta konzistence.
Kompot jde vynechat, díky oleji nebude buchta ani tak suchá, ale není to pak úplně "ono".




Tip 2: největší favorit na zdobení ovocem jsou u mě maliny. Čerstvé i mražené. Dalším oblíbeným ovocem je rybíz - buchta je lehce kyselkavá a v létě je to ideální. Jinak už jsem zkoušela i jahody, lesní ovoce, mandarinky (z kompotu), meruňky (v tomto případě bez meruňkového kompotu v těstě), třešně (vypeckované) a chystám se vyzkoušet ještě višně a ostružiny.




Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat