čtvrtek 5. prosince 2013

Jmenovky na dárky

Rozhodla jsem se, že letošní jmenovky udělám z dekoračního slaného těsta. Původně jsem si je představovala trochu jinak, měly mít jméno obdarovaného vyryté, ale první zkušební várka ukázala, že i když jsou písmena v syrovém stavu krásně vidět, na hotovém výrobku splynuly.

Ingredience:
4 hrnky hladké mouky
1 hrnek soli
2 hrnky vody

Uhnětla těsto, do kterého jsem přidávala mouku či vodu, až dosáhla
 požadované konzistence, se kterou se dobře pracovalo a nelepilo se. Vyválela jsem (pokud nemáte váleček, jako já, není třeba věšet hlavu:)


Vánočními formičkami jsem vykrajovala žádané tvary a vyskádala je na suchý plech.


Na tomto obrázku je první várka s vyrytými jmény (kterou jsem pekla podle návodu a po 1/6 doby už byly spálené...).

Ve vykrojených tvarech jsem ještě brčkem udělala dírky na mašličky nebo na háčky k pověšení a dala jsem je sušit na topení. Sušila jsem asi dva dny a až byly úplně suché a bílé s obou stran a nelepily se k podložce. Pak jsem je potřela vajíčkem s trochou mléka (ale už bych to nedělala, vajíčko udělalo fleky a bouličky) a dala péct na 150°C na 15-20 minut.

Po upečení jsem na tvary napsala tuší jména (koupením tuše a redispera jsem si splnila zase jedno přání) a nechala uschnout. Handle with care! Myslela jsem si, že budou odolné, ale jsou dost křehké, tři se mi při přeskládávání do krabičky "pro Ježíška" zlomily v ruce. Zvažuju ještě přelakování, ale to bych už musela tajně, protože si je Ježíšek zpoza okna už vyzvedl i s dopisy :o)


Žádné komentáře:

Okomentovat